OECD Spora Katılımın Öğrencilerin Refahına Etkisini Araştırdı

Spora katılımın öğrencilerin refahını ne yönde etkilediğini ölçmek için OECD tarafından yapılan araştırmaya göre, bir öğrencinin katıldığı güçlü fiziksel aktivite miktarı ile öğrencinin refahı arasında poizitif ilişki bulunduğu belirlendi.

PISA, 2015 yılında 15 yaşındaki öğrencilerin güçlü fiziksel aktiviteye katılımları (koşu yapmak, tenis veya futbol oynamak gibi günde en az 20 dakika boyunca zor ve terleten aktivite) hakkında veri topladı.

Araştırmaya katılan OECD ülkelerinde öğrencilerin yüzde 52'si haftada en az 3 gün 20 dakikadan daha fazla süren zorlu fiziksel aktivitelere yoğunlaştığını bildirdi. Bu veriler çoğu öğrencinin düzenli olarak spor yaptığını gösteriyor.

Danimarka, İzlanda, Norveç, Polonya, İsveç ve ABD'deki öğrencilerin yüzde 60'ından fazlası haftada en az 3 kez bu tür etkinliklere katılıyor. Buna karşılık, Brezilya, Kolombiya, Kosta Rika, Fransa, Hong Kong (Çin), Kore, Makao (Çin), Singapur, Tunus, Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri'ndeki öğrencilerin yüzde 40'ından azı bunu yapıyor.

Araştırmaya göre, haftada en az 1 gün orta dereceli fiziksel aktivite yapan öğrenciler, bilim derslerinde, fiziksel aktivite yapmayan öğrencilere göre daha iyi performans sergiliyor. Ancak, her gün yoğun bir fiziksel aktivite gerçekleştiren öğrenciler, haftada 1 ila 6 gün arası egzersiz yapan öğrencilere göre bilimde daha düşük puanlar alıyor.

Spor yapan öğrenciler ekip çalışmasına önem veriyor

Fiziksel aktivite ile öğrencilerin refah sonuçları arasında açık ve pozitif bir ilişki bulunuyor. PISA'ya göre, ılımlı fiziksel aktiviteye katılan öğrenciler, hiç spora katılmayan öğrencilere göre daha iyi psikososyal refah sonuçlarına sahip olma eğilimindedir.

Örneğin, bir hafta boyunca orta derecede fiziksel aktiviteye daha fazla katılan öğrencilerin ekip çalışmasına ve işbirliğine değer verme olasılığı daha yüksektir. Çoğu ülkede, haftada en az üç gün egzersiz yapan öğrenciler, okul dışında egzersiz yapmayan öğrencilere göre yaşamdan daha fazla memnuniyet duyduğunu bildirmiş.

Araştırma kapsamında herhangi bir ılımlı fiziksel aktiviteye katılmayan öğrencilerin yaşam memnuniyetlerini ölçmek için 0'dan 10'a kadar bir skala yapılmış. Bu göre, spor yapmayan öğrencilerin yaşam memnuniyeti 6.9 olarak belirlenirken, haftada bir veya iki kez egzersiz yapan öğrencilerin yaşam doyumları 7.2 olarak ölçülmüş. Haftada en az 3 gün kuvvetlice egzersiz yapan öğrencilerin yaşam doyum seviyesi ise 7.5 çıkmış.

Raporun sonuç kısmında şu değerlendirmeye yer veriliyor:

"Spora katılım mutlaka akademik konularda daha yüksek puanlarla ilgili değildir, ancak gençlerin mutluluğu ile yakından ilişkilidir.

"Spora katılmak, mutlaka akademik konularda daha yüksek puanlarla ilgili değildir, ancak gençlerin ve olacakları yetişkinlerin refahı ile güçlü bir şekilde ilişkilidir. Bu nedenle, eğitimciler ve okullar, okulda ve okul dışında öğrencilerin fiziksel olarak aktif kalmalarına yardımcı olabilirler."

Grafik: Grafik: OECD ülkelerinde güçlü fiziksel aktiviteye katılım oranları






Yorumlar