Kaliteli Eğitim Neden Önemlidir?

Eğitim, birçok diğer Sürdürülebilir Kalkınma Hedefine (SDG) ulaşılmasını sağlayacak anahtardır. İnsanlar kaliteli eğitim alabildiklerinde, yoksulluk döngüsünden kopabilirler. Bu nedenle eğitim, eşitsizliklerin azaltılmasına ve toplumsal cinsiyet eşitliğine ulaşılmasına yardımcı olur. Aynı zamanda, daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir yaşam sürmeleri için her yerde insanlara güç veriyor. Bunun yanı sıra eğitim insanlar arasındaki toleransı arttırmak için çok önemlidir ve daha barışçıl toplumlara katkıda bulunur.

Birleşmiş Milletler'in yayımladığı sonra rapora göre, 1985–2005 döneminde 114 ülke için veri kullanılması durumunda, ekstra bir yıllık eğitim, Gini katsayısının 1,4 puan azalmasıyla ilişkilendiriliyor.

Gelişmekte olan ülkelerde okul öncesi eğitimde kayıt oranı % 91'e ulaştı. UNESCO İstatistik Enstitüsü'ne (UIS Veri Merkezi) göre, 2000 yılından bu yana, ilkokul çağındaki çocuklar arasındaki okul dışı çocukların yüzdesi, Saran altı Afrika'da % 40’dan % 22’ye, Güney Asya'da % 20'den% 6'ya geriledi.

Eğitime erişimi imkanının en az olduğu yerler?

Okula kayıtlı olmayan çocukların yarısından fazlası, sahra altı Afrika'da yaşamaktadır ve bu da onu dünyadaki en büyük okul dışı çocuk sayısına sahip bölge yapmaktadır. Bu bölge çok genç bir nüfusa sahip olduğu için, 2030'da 3 ila 15 yaş arasındaki 444 milyon çocuğa temel eğitim vermek zorunda kalacak ve bu da bugün kaydedilen rakamların 2,6 katına karşılık geliyor.

Kızlar okullaşmada engellerle karşılaşıyor

Eğitimde kadınlar ve kızlar, eğitime erişimi en zor olan grupların başında geliyor. Gelişmekte olan bölgelerdeki ülkelerin yaklaşık üçte biri ilköğretimde cinsiyet paritesine ulaşamamıştır. Sahra altı Afrika, Okyanusya ve Batı Asya'da kızlar hala ilk ve orta okula girme konusunda engellerle karşılaşmaktadır. Eğitimdeki bu dezavantajlar aynı zamanda genç kadınlar için işgücü piyasasındaki becerilere erişimin ve sınırlı fırsatların bulunmaması anlamına da geliyor.

Ne yapılabilir?

- Hükümetlerin hem politika hem de uygulamada eğitimi öncelikli olarak kullanmaları gerekiyor.
- Hükümetlerin korunmasız veya marjinal gruplar dahil olmak üzere herkese ücretsiz ilköğretim okulu eğitimi sağlanması konusunda kesin taahhütlerde bulunmalı.
- Özel sektörün, eğitim araçlarının ve tesislerinin geliştirilmesine kaynak yatırması için teşvik edilmesi lazım.

Yorumlar