E-ticarette Yeni AB Kuralları - AB'de Dijital Tek Pazara Doğru

Avrupa Komisyonu, insanların AB'deki işletmeler tarafından sunulan tüm mal ve hizmetlere tam erişime sahip olmalarını önleyen çevrimiçi engelleri yıkmaya çalışıyor. Sebepsiz sınır ötesi engellerin aşılması, daha ucuz sınır ötesi sipariş teslimatlarının kolaylaştırılması, çevrimiçi müşteri haklarının korunması ve çevrimiçi içeriğe sınır ötesi erişimin desteklenmesi, Dijital Tek Pazar Stratejisini gerçekleştirmenin yollarından bazılarını oluşturuyor.

E-ticaret, Dijital Tek Pazar stratejisinin temel taşlarından biridir ve AB, Avrupalı ​​tüketicilerin AB'de çevrimiçi alışveriş yapmalarını daha kolay ve güvenli hale getirmek için birkaç adım attı. AB, e-ticaretin potansiyelini tam olarak anlamak için şu alanlarda çalıştı:

- Gözden geçirilmiş Ödeme Hizmetleri Direktifi ve halihazırda yürürlükte olan sınır ötesi parsel dağıtım hizmetlerine ilişkin yeni kurallar.
- 3 Aralık 2018 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek olan haksız coğrafi blokajı durdurmak için yeni kurallar.
- 2020'de yürürlüğe girecek olan revize edilmiş tüketici koruma kuralları.
- 2021'de yürürlüğe girecek olan çevrimiçi mal ve hizmet satışları için yeni KDV kuralları.

AB'de haksız coğrafi blokajı sonlandırmak için yeni kurallar

Coğrafi engelleme, bir AB Üye Devletinde interneti kullanmamızı ve başka bir web sitesinden satın almamızı engelliyor. Bu tüketiciler için büyük bir problem yaratıyor.

Komisyon bu konuda ne yapıyor?

3 Aralık 2018'de, Avrupa Birliği genelinde uyruğa veya ikamet yerine bağlı olarak çevrimiçi ayrımcılığa son verecek yeni kurallar yürürlüğe girmiştir.

Kurallar, artık ülkeye özgü bir web sitesine yeniden yönlendirilme ya da yalnızca belirli bir ülkeden bir banka kartı veya kredi kartıyla ödeme yapma gibi haksız engellerle karşı karşıya kalmamamızı sağlıyor.

Çevrimiçi satıcılar, tüm AB tüketicilerine alışveriş yapmayı tercih ettikleri yer ne olursa olsun eşit davranmalıdır.

Yorumlar